מילון מונחים סקיפרים

לכל מי שרק שמע על יאכטות ורוצה קצת להתמצא במה קיים ביאכטה, אספנו 10 מושגים מהעולם של הסקיפרים עבורך



מילון מונחים סקיפרים

לבחור במקצוע כמו שייט הוא לא עניין של מה בכך. לא מדובר בלימודים “רגילים”. זו היא בחירת מקצוע מאוד מעניינת, שלרוב נובעת קודם כל ולפני הכול מאהבה לים. למי שמאז ומעולם חלם על זה, קיימת האפשרות להוציא רישיון להשטת יאכטה במסגרת קורס סקיפרים משיט 30 אשר מקנה את הזכות להשיט יאכטות וספינות המונעות על ידי מפרשים ומנוע שאורכן עד 24 מטר.
אבל עוד לפני, יש כמה מושגי יסוד חשובים מעולם השייט שחשוב לכל סקיפר מתחיל להכיר!

1. ירכתיים (Aft) – החלק אחורי של ספינה.

2. חרטום (Bow) – החלק הקדמי של הספינה.

3. דפנות ((Port (left ) and Starboard (right) : שני צדי הספינה נקראים דופן ימין ודופן שמאל. כינוי הצדדים תמיד יחסי לחרטום. כשאדם עומד על הסיפון עם הפנים אל הירכתיים, צד שמאל שלו הוא צד ימין של כלי השייט, וצד ימין שלו הוא הצד השמאלי של כלי השייט. מתייחסים לדופן השמאלי או הימני זה תמיד ביחס לירכתיים. באנגלית לא משתמשים במונח שמאל וימין, בכדיי לא ליצר בלבול, אלא רק במושגים Port (שמאל הספינה) ו-Starboard (ימין הספינה), מה שמביא אותנו אל המונח הבא:

4. תאורת לילה: כל כלי השיט מחויבים בהפעלת אורות ניווט בשעות החשיכה, אשר מאפשרים זיהוי של הכיוון בו מתקדם כלי השייט – בדופן ימין מציבים אור ירוק, בדופן שמאל אור אדום ובירכתיים יפעל אור לבן.

5. יאכטה (Yacht): כלי שיט שאורכו בין 7 מטרים ל24 מטרים, אשר יכול להיות ממונע או בעל מפרש.

6. סקיפר: מי שבבעלותו רישיון משיט יאכטה. בתום קורס סקיפרים משיט 30 מוענק לבוגרים שעברו בהצלחה רישיון זה, אשר מקנה להם את הזכות להשיט יאכטה כל כלי אחר עד 24 מטרים.

7. חלוץ: המפרש הקדמי של הספינה.

8. קוקפיט: עמדת הניהוג של הספינה.

9. ריילינג: מעקה הספינה.

10. תורן: עמוד אשר מתוכו יוצא מפרש הקרוי ראשי.

פוסטים קשורים
  1. השכרת יאכטה טיפים חופשת שייט על יאכטה יכולה להיות חוויה מהנה במיוחד, אך לפני שמחליטים לצאת לשייט ביאכטה חשוב מאד לקחת כמה דברים בחשבון, ברגע שאתה כבר על ומגלה פתאום שהסירה היא לא מה שחשבת אז כבר מאוחר מדי כדי לסגת. כאשר בוחרים לצאת לשייט על  יאכטה רצוי לקרוא היטב
  2. מילון מונחים יאכטה השכרה חופשת שייט על יאכטה יכולה להיות חוויה מהנה במיוחד, אך לפני שמחליטים לצאת לשייט ביאכטה חשוב קודם כל להכיר מספר מונחים בסיסיים שיעזרו לנו להבין טוב יותר את העולם הנפלא של שייט יאכטות
  3. יאכטה ללא רישיון רוצה להפליג מהר , לא רוצה להכנס לתהליך של הוצאת רישיון? יש לך אפשרות להשיט יאכטה גם ללא רישיון. הדרך המהירה ביותר להפליג נמצאת קליק אחד ממך.
  4. סוגי רישיונות סיילור באה לעשות סדר בכל ההסמכות והרישיונות שייט של משרד התחבורה